ZEZWOLENIE NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE: OCHRONY PRZED BEZDOMNYMI ZWIERZĘTAMI, PROWADZENIA SCHRONISK DLA BEZDOMNYCH ZWIERZĄT, PROWADZENIA GRZEBOWISK ZWŁOK ZWIĘRZĘCYCH I ICH CZĘŚCI, PROWADZENIA SPALARNI ZWŁOK ZWIERZĘCYCH I ICH CZĘŚCI
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek o udzielenie zezwolenia zawierający: pobierz dokument plik.doc, plik.doc
Załączniki do wniosku:
Ogólne dla wszystkich zezwoleń:
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis Krajowego Rejestru Sądowego
- zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne. Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, na której będzie prowadzona działalność(np. akt własności, umowa najmu, użyczenia itp.).
- dokumenty potwierdzające posiadanie urządzeń i środków, przy pomocy których zwierzęta będą wyłapywane.
- kserokopię umowy lub innego dokumentu potwierdzającego współpracę z lekarzem weterynarii.
- zaświadczenia o ukończeniu szkoleń lub kursów potwierdzające znajomość problematyki z zakresu postępowania ze zwierzętami oraz przepisów ochrony zwierząt.
- kserokopię dowodów rejestracyjnych środków transportu (pojazdów), które będą wykorzystywane do prowadzenia działalności objętej wnioskiem.
- dokument potwierdzający dopuszczenie środka transportu do przewożenia zwierząt lub ich zwłok przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Lęborku,
- dowód zapłaty opłaty skarbowej.
Dodatkowe załączniki do wniosku dla poszczególnych zakresów działalności:
- ochrony przed bezdomnymi zwierzętami:
- dokumenty potwierdzające dysponowanie miejscem do przetrzymywania wyłapanych zwierząt, do czasu przewiezienia ich do schroniska;
- dokumenty potwierdzające gotowość odbioru wyłapanych zwierząt przez schronisko, co najmniej przez okres zgłoszonego przez przedsiębiorcę zamierzonego czasu prowadzenia działalności;
- dokumenty potwierdzające gotowość do udzielania pomocy weterynaryjnej przez lekarza weterynarii, co najmniej przez okres zgłoszonego przez przedsiębiorcę zamierzonego czasu prowadzenia działalności;
- dokumenty potwierdzające gotowość do odbioru zwłok zwierzęcych przez podmiot zajmujący się unieszkodliwianiem zwłok zwierzęcych, co najmniej przez okres zgłoszonego przez przedsiębiorcę zamierzonego czasu prowadzenia działalności;
- prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt:
- dokumenty potwierdzające gotowość do udzielania pomocy weterynaryjnej przez lekarza weterynarii, co najmniej przez okres zgłoszonego przez przedsiębiorcę zamierzonego czasu prowadzenia działalności;
- dokumenty potwierdzające gotowość do odbioru zwłok zwierzęcych przez podmiot zajmujący się unieszkodliwianiem zwłok zwierzęcych, co najmniej przez okres zgłoszonego przez przedsiębiorcę zamierzonego czasu prowadzenia działalności;
- decyzja o nadaniu przez Powiatowego Lekarza Weterynarii weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego,
- prowadzenia grzebowisk zwłok zwierzęcych i ich części:
- decyzja Powiatowego Lekarza Weterynarii, zezwalająca na prowadzenie działalności w w/w zakresie,
- opis terenu przeznaczonego na grzebowisko zwłok zwierzęcych i ich części wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie wymagań określonych w § 4 uchwały Nr XXVIII/258/2013 Rady Gminy Cewice z dnia 27 czerwca 2013 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych;
- dokument zatwierdzający zakład do prowadzenia działalności w zakresie grzebowiska zwłok zwierzęcych i ich części przez właściwego Powiatowego Lekarza Weterynarii.
- dokumenty potwierdzające posiadanie środków technicznych do prowadzenia określonej działalności.
- dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, na której będzie prowadzona działalność objęta wnioskiem (np. akt własności, umowa najmu, użyczenia itp.).
- dokument potwierdzający dopuszczenie środka do przewożenia zwłok zwierzęcych lub ich części przez właściwego Powiatowego Lekarza Weterynarii.
- opinia lub decyzja z zakresu ochrony środowiska.
- dokumentacja hydrogeologiczna dotycząca planowanej lokalizacji grzebowiska.
- dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań lokalizacyjnych dotyczących grzebowisk zwłok zwierzęcych i ich części.
- spalarni zwłok zwierzęcych i ich części:
- decyzja Powiatowego Lekarza Weterynarii, zezwalająca na prowadzenie działalności w w/w zakresie,
- dokumenty potwierdzające gotowość do odbioru odpadów powstałych w procesie spalania przez wyspecjalizowany podmiot, co najmniej przez okres zgłoszonego przez przedsiębiorcę zamierzonego czasu prowadzenia działalności.
Komórka organizacyjna
Inspektor ds. ochrony środowiska (Referat gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, pok. 2 tel: 59/ 8613-476)
Opłaty
Za wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk oraz spalarni zwłok zwierzęcych i ich części pobiera się opłatę w wysokości 616,00 zł na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej - część III poz. 44 pkt 1.
Termin i sposób realizacji
W ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23 ze. zm.)
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250, ze zm.)
- Uchwała nr XXVIII/258/2013 Rady Gminy Cewice z dnia 27 czerwca 2013 r. sprawie wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie gminy Cewice.
Pozostałe przepisy szczególne związane z prowadzeniem działalności objętej zezwoleniem:
- w zakresie prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt, grzebowiska zwłok zwierzęcych i ich części, spalarni zwłok zwierzęcych i ich części oraz ochrony przed bezdomnymi zwierzętami:* ustawa o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2014 r., poz. 1539 ze zm.);
- w zakresie prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt: *rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. Nr 158, poz. 1657);
- w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części:* rozporządzenie WE 1069/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 3 października 2002 r. (Dz. Urz. UE L 300 z 14.11.2009 r., s.1 z późn. zm.) ustanawiające przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi;
Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie odmowy wydania zezwolenia przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem Wójta Gminy Cewice, w terminie 14 dni od daty otrzymania.
Dodatkowe informacje, uwagi
Dokumenty należy złożyć w Urzędzie Gminy w Cewicach, ul. W. Witosa 16, 84-312 Cewice, w Sekretariacie pok. nr 6,
Zgodnie z art. 9 ust. 1b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części mogą zostać udzielone na czas oznaczony, jednak nie dłuższy niż na 10 lat.
Zgodnie z art. 8a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, przed podjęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia Wójt Gminy Cewice może:
- wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem,
- dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętemu zezwoleniem.