UDOSTĘPNIENIE SPISU WYBORCÓW
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
pobierz dokument: plik_pdf lub plik_doc
1. Wypełniony formularz wniosku.
Opłaty
Wniosek wolny jest od opłat.
Termin i sposób realizacji
1. Po zweryfikowaniu informacji urząd prześle do wnioskodawcy jedną z poniższych odpowiedzi:
1. Odpowiedź twierdzącą oznaczającą, że obywatel znajduje się w spisie wyborców danej gminy.
2. Odpowiedź przeczącą informującą o braku wpisu obywatela spisu.
3. Odpowiedź "dane osoby wpisanej do spisu są niezgodne z danymi osoby we wniosku" oznaczającą, że dane podane we wniosku nie pokrywają się ściśle z danymi w spisie wyborców.
2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
1. Drogą elektroniczną.
2. Poprzez pocztę tradycyjną.
3. Osobiście w siedzibie urzędu.
3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz.U. z 2011 r Nr 21 poz. 112, z późn. zm).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych I Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie spisu wyborców (Dz. U. z 2011 r. Nr 158 poz. 942, z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
1. Każdy może wnieść do wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) reklamację na nieprawidłowości w spisie wyborców, a w szczególności w sprawie: pominięcia wyborcy w spisie, wpisania do spisu osoby, która nie ma prawa wybierania, niewłaściwych danych o osobach wpisanych do spisu, ujęciu w rejestrze osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy.
2. Reklamację wnosi się pisemnie lub ustnie do protokołu.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. Spis wyborców sporządza się w urzędzie gminy na podstawie stałego rejestru wyborców w gminie.
2. Wyborca może być wpisany tylko do jednego spisu wyborców.
3. Spis wyborców składa się z:
1. części A – w wyborach do Sejmu i do Senatu, w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej oraz w wyborach do rad powiatów i sejmików województw;
2. części A i części B – w wyborach do Parlamentu Europejskiego w Rzeczypospolitej Pol-skiej, w wyborach do rad gmin oraz w wyborach wójta.
4. Część A spisu wyborców obejmuje obywateli polskich.
Część B spisu wyborców obejmuje obywateli Unii Europejskiej niebędących obywatelami polskimi, uprawnionych do korzystania
5. z praw wyborczych w wyborach, które zostały zarządzone w Rzeczypospolitej Polskiej.
6. Między 21 a 8 dniem przed dniem wyborów każdy wyborca może sprawdzić w urzędzie gminy, w której spis wyborców został sporządzony, czy został w spisie uwzględniony.
7. Spis wyborców jest udostępniany do wglądu w urzędzie gminy.